IRlandsresan :)

Det finns så många saker som jag skulle vilja berätta om irland, men jag vet inte hur jag ska berätta eller vart jag ska börja. Det är väldigt vackert land och det känns som om det har varit en dröm, trots alla bilderna man har fotat. Att få  en av sina drömmar uppfyllda är helt underbart! Så  jag skulle kunna göra mycket mer än bara vilja få  er som läser min blogg att känna den upplevelsen jag kände under dessa dagar!
Och jag fick ju också gå in på en pub som spelade livemusik^^ En sann dröm^^  Det va så härlig stämmning och det var exakt som de e i filmerna som de spelar upp :D haha ^^
Men det som jag känner att jag kommer att nypa mig i armen flera gånger är att vi var på cliffs of moher som var det som var det absolut coolaste saken ever!
När vi åkte på turen till Wocklow i torsdags va de en cool sak som jag tyckte at vi stod på bron som har varit med i filmen P.S I love You^^ Och där va de ju lite extra romantiskt att fota en bild på mig och robbin med en pussbild ^^  Alla bilder har inte laddats upp än, men de kommer fler i af ^^ Jag funderar på att jag ska försöka få upp resterande i morgon i af :D  Det blir bra många bilder i af :D
 
 Känslan på Cliffs of Moher- Jag kände mig så fri, som om man inte var på jorden. Det var för vackert kändes det som. Det var som om jag var på "min" planet som jag har bara haft i drömmarna! Men att det verkligen var något som jag fick vara med och att uppleva, det är stort! haha hade jag kunna ha flyga så hade jag gjort det utan problem! ^^ Eller sväva, för det är så som jag känner. Och sen bara typ att gå av bussen och börja gå upp mot toppen och se utsikten! WOW! Så jävla snyggt överallt! :D
Tror att jag inte har känt sån mäktig känska på riktigt på väldigt länge, som att det var något som fattades i mig sen farmor dog. Det kändes som om när hon levde att jag hade världens mäktigaste person i mitt liv som var min farmor, den bästa solm någon som har funnits i mitt liv <3 Tror hon vakade över mig när vi var på Irland, tyckte jag kände hennes närvaro :)
Jag börjar rysa så fort jag tänker på den känslan som jag fick uppleva med tre människor som står mig så nära. #mypersons! 
Och maten var ljuvlig ^^ Skulle kunna bo där asså! haha ^^ Saknar faktiskt den svenka maten massor, som pappas och mammas mat! ^^ haha ^^  Har nog ätit så mycket så jag kommer kunna rulla fram ! XD Men man ska leva och äta gott när man är på semester! Behövde verkligen all paus att vara kitty här i Sverige, det är för mycket saker som jag har fått vara med om som blev för mycket och så bra som jag mådde där borta, de va sjukt skönt att inte behöva tänka på något av det! :D
 
Vi var också på bio där, bad neghbors (stavning)  och vilken biosalong! :D Den va så stor och så annorlunda än va SF har :P  Så som jag tyckte^^ Stort va de i af de va en sak som va säkert! haha ^^
Sen så skickade jag några vykort också ^^ Och det är alltid lika skoj att skriva och berätta lite va man har gjort och fått uppleva :) De va också roligt och jag har också köpt några sovernier(stavning) som jag tyckte va vackra ^^ Men hade tänkt att överraska pappa med att jag hade köpt irlänsk öl som han hade  fått av mig ^^ men de fanns ju inte så klart då jag gick och letade efter det :/  men köpte något i af till mamma och pappa ^^  Det hade varit najs att kunna hitta lite mer ^^
Jag köpte ett jättefint halsband som jag kommer att ha på bröllopet ^^ Då när vi var borta på cliffs of moher ^^ ÅH vill nästan dit igen redan nu xD  Att få uppleva mer saker och bara få känna mig så levande igen, men de kommer jag att få göra igen snart, hoppas jag ^^ Det kommer bli bra i alla fall :) De va så mycket trevligt folk där också som jag inte ens trodde att man skulle få träffa faktiskt^^ Så hjälpsamma och jag kan verkligen rekomendera att resa dit!  Men nu ska jag grjea lite ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: